5 kwietnia 2016

Przydatne materiały / Blender #1


Na początek lista i krótki opis źródeł z których można do woli korzystać przy pracy w programach 3D. Samych stron z rzeczami robionymi w Blenderze dla Blendera nie ma dużo. Ale dzięki możliwości importowania / eksportowania plików z innych programów, mamy dużo możliwości. Trzeba jednakże pamiętać, że pewne modele, które normalnie przygotowywane są dla 3D Studio Max albo innych programów Autodesk, mogą nie do końca dobrze wyglądać w Blenderze (3DS Max bazuje na trójkątach gdzie Blender lepiej operuje na czterokątach) ale jest na to sposób.

BLEND SWAP

Chyba obecnie największe repozytorium modeli, materiałów i nodów do Blendera. Pliki są darmowe ale serwis wymaga założenia bezpłatnego konta w systemie. Licencje na podstawie których możemy korzystać ze źródeł są wypisane przy każdym pliku.




Genialna, ogromna i w pełni darmowa baza modeli 3D. Choć robione pod Sketchup bez problemu dają się eksportować do formatów 3ds albo obj. Wiele firm ma tu wykonane modele swoich produktów dzięki czemu możemy tworzyć ciekawe i mające odzwierciedlenie w rzeczywistości projekty. Jedyny problem to fakt że po zaimportowaniu do Blendera, modele często są przeskalowane więc czasem nam wykraczają poza obszar pola widzenia. 


ARCHIVE3D // strona z modelami 3ds i obj, jedynym minusem jest brak porządnej wyszukiwarki więc musimy się "przeklikać" przez kolejne strony w poszukiwaniu tego czego nam trzeba w danej kategorii.

RESOURCES.BLOGSCOPIA.COM // Blog z modelami 3D oraz teksturami.

ARTIST-3D.COM // strona z modelami do różnych programów nie tylko Autodesk


Kolejne strony i linki będą pojawiać się w kolejnych postach. Jeśli ktoś natknie się na darmową stronę z modelami 3D do pobrania to proszę o linki albo w komentarzach albo na adres mailowy. Wówczas zostaną umieszczone w kolejnym poście.

Related Articles

0 komentarze :

Prześlij komentarz